top of page

Retur- & Reklamation

Returer & Reklamationer

Vi vill att du ska känna dig helt trygg när du handlar hos oss. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp på oanvända produkter. Nedan hittar du viktig information om hur returer och reklamationer går till.

Retur – steg för steg

  1. Registrera din retur
    Börja med att registrera din retur eller reklamation [här]. När registreringen är klar får du direkt information om nästa steg.

  2. Kontrollera produkten
    Säkerställ att varorna du vill returnera är i originalskick och förpackade på samma sätt som vid leveransen. Använd samma kartonger och komplettera med skyddsmaterial (t.ex. bubbelplast) för att undvika skador under transporten.

  3. Packa på rätt sätt
    Använd inte produktens egen förpackning som ytterkartong (om ingen särskild produktförpackning skickades med kan du bortse från detta). Tejpa aldrig direkt på produktkartongen och se till att hellre packa för mycket skydd än för lite.

  4. Använd retursedeln
    Vid registreringen skapas, om möjligt, en retursedel. Skriv ut och fäst den synligt på paketet innan du lämnar in returen. På så vis slipper du extra kostnader och vi tar ansvar för transportskador.

bottom of page